سویچ کردن بین دوربین ها در یونیتی

سویچ کردن بین دوربین ها در یونیتی

با سلام

فرض کنید می خوایم مثل فیلم ها چند تا دوربین تو بازی داشته باشیم و هر وقت که خواستیم مثلا با زدن یک دکمه یا خودکار دوربین بازیمون رو عوض کنیم و بازی رو از یک صحنه دیگه نمایش بدیم . خوب برای اینکار به کد زیر احتیاج داریم . 🙂

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class CameraSwitcher : MonoBehaviour {

	public Camera camera1;
	public Camera camera2;
	
	void Update () {
		if (Input.GetKey(KeyCode.UpArrow)) {
			SwitchCamera(1);
		}
		if (Input.GetKey(KeyCode.DownArrow)) {
			SwitchCamera(2);
		}
	}

	public void SwitchCamera(int camNumber)
	{
		if (camNumber == 1) {
			camera1.depth = 1000;
			camera2.depth = -100;
		}
		else if (camNumber == 2)
		{
			camera1.depth = -100;
			camera2.depth = 100;
		}
	}
}

خوب این کد دو تا دوربین می گیره و بازدن دکمه های بالا و پایین تابع SwitchCamera رو صدا می کنه ، این تابع هم یک ورودی می گیره که همون شماره دوربین هستش

برای اینکه از این تابع جای دیگه استفاده کنید(به جای دکمه کیبورد) باید مثلا از یه همچین کدی استفاده کنید .

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class test : MonoBehaviour {

	private CameraSwitcher camSwitch;
	
	void Start () {
		camSwitch = this.gameObject.GetComponent<CameraSwitcher>();
	}

	void YourSpecialFunction()
	{
		camSwitch.SwitchCamera(1);
	}
}

فیلم اموزش متد جدید جابه جایی بین دوربین ها را میتوانید در اموزش سیستم انیمیشن جدید یونیتی در اینجا مشاهده نماید.

(71 Posts)

جت آموز یکی از به روز ترین سایت های تولید فیلم های اموزشی فارسی در شاخه های فناوری اطلاعات و نت میباشد.هدف ما ارائه اموزش های با کیفیت و ارزان قیمت به تمامی کاربران است.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *