پرداخت درون برنامه ای در یونیتی ۵

پرداخت درون برنامه ای در یونیتی ۵

در این اموزش قصد داریم به زبان ساده نحوه پیاده سازی پرداخت درون برنامه ای در یونیتی ۵ را براتون شرح بدهم🙂

قبل هر کاری شما باید روند اینکه یک برنامه با امکان پرداخت درون برنامه ای رو روی کافه بازار داشته باشید رو بدونید . خوب روندش یکم پیچ داره ولی وقتی دستتون اومد دیگه کاری نداره .

۲ مرحله اساسی اینجا وجود داره :

۱- آپلود یک ورژن از نرم افزارتون توی پنل کافه بازار که توش اینو مشخص کردید که می خواید پرداخت درون برنامه ای داشته باشه.

۲- انجام تغییرات لازم (اضافه کردن محصولات به پنل کافه بازار و نرم افزارتون)

خوب مرحله اول به این شکل انجام میشه که شما یک برنامه رو توی پنل تون آپلود می کنید . کافه بازار به صورت خودکار اینو تشخیص میده که این نرم افزار شما پرداخت درون برنامه ای دارد یا نه . (این کار رو از طریق باز کردن فایل نرم افزارتون و خوندن Manifest تون انجام میده)

توی مرحله دوم وقتی کافه بازار نرم افزار شما رو دارای قابلیت پرداخت درون برنامه ای تشخیص داد به شما این امکان رو میده که بتونید محصولات خودتون رو تعریف کنید .

یک نکته مهم رو باید دقت کنید اونم اینه که نسخه اولیه که آپلود می کنید اصلا لازم نیست حتی اجرا هم بشه ، فقط قراره که کافه بازار با خوندن فایل Manifest تشخیص بده که نرم افزار شما نیاز به پرداخت درون برنامه ای داره و پس از اون امکان اضافه کردن محصولات رو بده . خیلی ها توی این مرحله گیچ میشن .

خیلی خوب ، حالا که یه دید کلی به دست آوردید ، بریم سر اینکه روند و پروسه یه نرم افزار با پرداخت درون برنامه ای به چه شکل هست .

چون هدف تو این آموزش گفتن نکات کلی است خیلی ساده می نویسم .

-اولین کاری که نرم افزار انجام میشه بعد از باز شدن این هست که چک می کنه که آیا پرداخت درون برنامه ای روی این گوشی قابل اجرا هست یا نه .(مثلا آیا کافه بازار نصب شده هست یا نه)

-بعد کاری که انجام میشه اینه که یه لیست از خرید های کاربر رو می گیریم .

-بعد چک می کنیم که کدوم خرید ها مصرفی اند ، کدوم ها غیر مصرفی اند و کدوم ها اشتراک هستند .

-اون هایی که مصرفی اند رو مصرف می کنیم . مثلا کاربر در دفعه قبلی(یا روی همین دستگاه یا دستگاه دیگر) یک خرید مصرفی رو انجام داده که هنوز مصرف نشده مثلا توی یک بازی یکسری سکه طلا خریده که هنوز این سکه ها بهش داده نشده . وقتی شما یک خرید رو مصرف می کنید دیگه وقتی لیست خرید ها رو می گیرید اون خرید رو نخواهید دید .

یک نکته اینجا وجود داره و اونم اینه که کافه بازار فقط ۲ نوع محصول داره . InApp یا Subs . Subs همون اشتراک ها هستند (که احتمالا خیلی کم کاربرد هم هستند) ، قسمت مهم تر InApp ها هستند و این در حالی است که معمولا توی بازی ها چندین نوع محصول وجود دارد ، برای همین ما باید از یکسری تکنیک ها استفاده کنیم تا بتونیم جندین نوع محصول رو با همین InApp پیاده سازی کنیم . بازی ای رو فرض کنید کاربر می تونه توش ماشین بخره و بنزین بخره . ماشین مصرفی نیست یعنی وقتی کاربر ماشین رو خرید برای همیشه اون رو قراره داشته باشه ، اما می تونه دایما بنزین بخره . تکنیکی که استفاده می شه اینه که هر دوی اینها رو از جنس InApp تعریف می کنن و وقتی که باید خرید ها رو مصرف کنند ، خرید هایی که باید همیشه بمونند رو مصرف نمی کنند و به این ترتیب هر بار که لیست خرید ها رو بگیرید اینکه بازیکن ماشین رو خریده یا نه براتون از طرف کافه بازار ارسال میشه .

خوب حالا این فرایند اولیه ای بود که هنگام ورود به نرم افزار اجرا میشد . فرض کنید می خوایم یه خرید انجام بدیم ، فرایند به این صورت خواهد بود :

– پروسه خرید اجرا میشه .

– بازیکن خرید رو از طریق کافه بازار انجام میده .

– کافه بازار به ما خبر می ده که خرید موفقیت آمیز بود .

– بعد کاری که انجام میشه اینه که یه لیست از خرید های کاربر رو می گیریم .

– بعد چک می کنیم که کدوم خرید ها مصرفی اند ، کدوم ها غیر مصرفی اند و کدوم ها اشتراک هستند .

– مصرفی ها رو مصرف می کنیم .

دقت کردید ؟ از مرحله ۴ به بعد عینا مشابه هنگامی بود که وارد نرم افزار میشیم .

خیلی هم سخت نبود .

موفق باشید .

برای مشاهده فیلم اموزش کامل پیاده سازی پرداخت درون برنامه ای به صورت ایمن و غیر قابل هک به سایت لرن مراجعه نماید

(71 Posts)

جت آموز یکی از به روز ترین سایت های تولید فیلم های اموزشی فارسی در شاخه های فناوری اطلاعات و نت میباشد.هدف ما ارائه اموزش های با کیفیت و ارزان قیمت به تمامی کاربران است.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *